Tegenwoordig maakt haast iedereen gebruik van sociale media. Toch weet niet iedereen hoe ze succes behalen met hun sociale media kanalen. Bedrijven proberen doorgaans veel verschillende strategieën uit, maar komen er snel achter dat deze niet altijd werken. Dit komt vaak, doordat ze de fouten die ze maken met sociale media niet herkennen. De kans is groot dat de zichtbaarheid van de kanalen beperkt blijft. Ben jij benieuwd welke fouten je kunt maken met sociale media? Lees dan snel verder.
Er is geen duidelijke strategie
Het is belangrijk dat je kiest voor een specifieke strategie. Post je dingen, waarvan je denkt dat het wel goed zit? Dan zul je waarschijnlijk weinig mensen trekken. Sociale media is namelijk niet makkelijk. Een social media bureau is niet voor niets gespecialiseerd op dit gebied. Je moet strategisch denken, voordat je bepaalde dingen post. Zo is het belangrijk om voor ogen te hebben wat je precies wilt bereiken met je content. Op deze manier is de kans groter dat mensen blijven hangen. Maar dan moet je natuurlijk wel dingen plaatsen die mensen interessant vinden. Daarom is het aan te raden om hulp met social media te krijgen.
Er ontbreken goede hashtags
Wat bedrijven vaak vergeten, is het gebruiken van hashtags. Toen sociale media net opkwam, werden hashtags in overvloed gebruikt. Na een tijdje vonden mensen het minder mooi staan onder hun posts, waardoor dit gebruik afnam. Toch is het voor bedrijven belangrijk om ze toch echt te gebruiken. Het creëert namelijk zichtbaarheid.
Gebruik jij een populaire hashtag? Dan win je hier veel mee. Dit betekent namelijk dat als mensen op deze hashtag zoeken, ze jouw post zien. Als deze post mensen aanspreekt, heb je binnen no time misschien wel een nieuwe klant binnen. Onderschat de kracht van hashtags dus absoluut niet! Hiervoor zou je een social media bureau kunnen inzetten.
Er wordt te weinig onderzoek gedaan
Een veelgemaakte fout op sociale media is dat er geen onderzoek wordt gedaan. Dit is dan ook waarom men hulp met social media zoekt. Hoe kan het dat die ene foto van een T-shirt meer likes en comments heeft dan andere foto’s? Dit zijn vragen die je jezelf kunt stellen. Op een gegeven moment zul je hierin patronen herkennen.
Deze patronen kun je gebruiken om posts in de toekomst te verbeteren! Wel is het belangrijk om steeds nieuwe dingen te proberen. Dat een foto 2 jaar geleden duizend likes heeft gekregen, betekent niet dat dit concept voor elke foto werkt.